tisdag 10 november 2009

Sömn och bakning.

Vi sov superdåligt inättras, både maken, Vendel och jag. Vendel vaknade gråtandes mitt i natten och var rädd för bilar. Han somnade om i sin säng men vaknade efter en stund igen och då fick han ligga i min säng. Trångt och varmt, men ganska mysigt ändå. På morgonen orkade vi knappt ta oss upp, men man får ju leka vuxen och masa sig upp i alla fall. När Vendel var iväg på dagis gick vi och la oss igen och jag sov mellan 10.30 och 14!! :-o *skönt*

Maken har (nästan) trimmat klar hunden nu, han är åtminstone såpass lurvfri att man kan se att han är en schnauzer. ;-) Under tiden bakade Vendel och jag äntligen den där kakan jag har lovat honom i flera dagar nu. Det blev en helt vanlig sockerkaka, snabbt och enkelt att röra ihop, även för en treåring. När den var klar såg vi andra avsnittet av "Ullared" från kanal 5 tillsammans. Inte utan att jag blir lite sugen på att åka och shoppa där igen. Bästisen hörde av sig och vi sms:ade lite fram och tillbaka. Usch, har dåligt samvete att jag inte orkar prata med någon nu, men det blir nog bättre bara bebisen kommer. *önskar*

Ännu en av novembermammorna har fått sin lill* bebis, men hon var också på övertid så det var henne väl unt! Grattis "Wingtear"!

Nu väntar jag på att maten ska bli klar och sedan ska vi se Jurassic Park 3 (vi såg 2:an igår) och så får vi försöka komma tidigt i säng, för imorgon ska Vendel vara på dagis 8.45 och fotograferas. :-) Jag vill verkligen att han ska vara pigg och glad och komma till sin rätt då, för det är ju de bilderna man använder till julklappar åt släkten! ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar