söndag 29 november 2009

Julmarknad och gråväder.

Dagarna går så oerhört fort med en liten bebis i huset, jag hinner inte med! Idag blev han 18 dagar, den lille, och vi firade genom att åka ut till Bläse på julmarknad. Det var lite av en besvikelse för mig för där fanns varken lussekatter, julmust, knäck eller marsipan.. :-( Vendel däremot var glad för han fick en godispåse av någon (han knatade runt ensam på gårdsplanen när jag var och handlade och pappan kollade smide i smedjan så vi vet inte vem som gav honom påsen!!) Vemund fick ett par mjuka skinnvantar med ullfoder, hur söta som helst. När Vendel var liten köpte jag skinntofflor åt honom i Bläse så det här var en fortsättning på en fin tradition.. ;-)

Hemma igen somnade jag med Vemund i min säng medan Vendel fortsatte julfirandet med Shreks julfilm. Det där med adventsljusstakar och sånt får vi ta en annan dag.. Min bästis ringde och vi pratade bort en bra stund. Längtar till de kommer på besök, hon och hennes man!

Imorgon ska vi boka fastlandsresan med Vemund. *note to myself* Måste ladda över bilder från kameran imorgon också så ni får se hur han växer, lille Vemund. Nu har allt i 50 plockats undan och några plyschbyxor från Lindex i strl. 62 sitter riktigt bra. :-o ;-)

Nähä.. Läggdags för mig och minivalpen!

2 kommentarer:

  1. Haha, det är galet hur de växer =D
    Linus har ännu 50, den magra lilla kraken, men ärmarna börjar bli korta. Men han drunknar inte i 56 längre, så det börjar nog bli dags att byta upp.

    Vi var oxå på marknad i helgen, han sov så sött i vagnen hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Trodde nästan du hade tröttnat på bloggen, för det hade gått flera dagar utan att du uppdaterat. Men kul att läsa mera nu :-)!

    Tack för söta bilden på Vemund jag fick på nallen idag, satt och jobbade just då så jag hade inte tid att tacka då, så jag gör det nu istället: Tack så mycket! <3

    Längtar också tills ni kommer upp hit. Det är spikat att ni kommer upp hit på julen också va?

    Kramisar!

    SvaraRadera