måndag 16 november 2009

Första besökaren och andra läkarbesöket.

Söndagen var en riktig vilodag. Vi vaknade sent igen och låg och gosade i sängen. Vemund har lite avig dygnsrytm och är gärna vaken halva natten men sover gott både för- och eftermiddag. *gäsp* Det får vi göra något åt snarast. En av mina f.d. arbetskamrater ringde och hörde om hon fick komma och hälsa på - det fick hon gärna! Hon hade med sig världens sötaste mössa till Vemund, grå och ullig och med söta öron på! Maken bara älskar sådana mössor till bebisar, så han blev jätteglad! Jag blev också glad förstås. Förutom mössan fick Vemund matchande ulliga tossor, en söt grå body med lamm på och en ljusblå nalle! (Hans första tror jag, förutom fulnallen då.)

Vi fikade (ja, min supergoa kompis hade såklart med sig både äppelkaka och vaniljsås!!) och pratade ett par timmar. Jag hoppas att hon inte tog illa upp när jag bad henne att tvätta och sprita händerna innan hon höll Vemund.. ;-) *smitträdd*

Idag (måndag) var det dags för läkarbesök. Vi hade inget dagis till Vendel, men som "tur" var så var Tin sjuk, så han var hemma från skolan. Problem solved! Vi skulle vara hos läkaren vid 9 och kom dit ett par minuter över, tidsoptimister som vi är. Ändå fick vi sitta och vänta till 9.25 innan vi fick komma in. Väl inne fick vi vänta ytterligare 20 minuter innan läkaren kom och undersökte Vemund. Självklart fick han godkänt och han hade gått upp 175 gram sedan i fredags och är nu uppe på stadiga 4145 g!! Undra på det som han vräker i sig. ;-)

Efter läkarkontrollen var vi och fotograferade oss för tidningen. Det är ju ett kul sätt att visa upp sitt lilla underverk för dem på ön som man inte träffar så ofta. Man får även köpa ett bildpaket med bilden i några olika storlekar. Bra som julklapp kanske? :-)

Eftersom Vemund sover så bra på dagarna fick jag pumpa ur lite mjölk mitt på dagen. Utan minsta ansträngning fick jag ut 50 ml. Det bådar gott! Nu ska jag bara få min amningshjärna att komma ihåg allt annat som ska göras också, som att kontakta Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan, BVC och MVC och .. hmm, det var nåt mer! :-S

Ikväll har vi sett Independence day och ätit ugnsstekt fläskkarré! Mums! Jag blir bortskämd av min underbare make. Det kommer att bli tufft att vara ensam med bebis i lägenheten sen. Ännu värre om Vendel är med. Jag har upptäckt att han förvisso älskar sin lillebror, men det kan ju bli lite missriktat. Han matar gärna Vemund med konstiga saker han hittar på golvet och klapparna kan bli lite väl hårdhänta.. Syskonkärlek tror jag att det kallas. Nu kallar sängen på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar