lördag 7 november 2009

Bf + 4 och här sitter jag...

Inättras somnade jag runt 1 och var uppe kanske 3 gånger för att kissa. Herregud vad otymplig jag är! Maken och jag bytte sida i sängen för att jag ska ligga bredvid 3-åringen. Det är mig han vill till om han vaknar på natten, så vi tyckte att det här var bästa lösningen. Tyvärr hamnar jag då i "mitten" av sängarna och måste sätta mig upp och hasa ner mot sängkanten för att komma ut. Om ni har sett en valross ta sig fram på torra land vet ni ungefär hur det ser ut när jag måste på toa om nätterna..

Tacknämligt nog fick vi alla sova till 10 idag. Jag är glad att ha barn som följer min dygnsrytm! Ja, lillsorken sov nog ännu längre till och med. Skönt med lediga dagar. Ingen bebis i sikte, så jag funderar på att åka på en loppis (vad jag/vi nu ska med ännu mer prylar till) och sen ska jag nog ta mig hem till lägenheten och sy lite. Kom på en massa roliga projekt när jag vaknade idag. Vi får se om de kan förverkligas, jag syr kanske hellre än bra, men kul är det ju. Kanske att jag ska ge mig på att baka lite med Vendelsorken också, vi får se hur det känns.

En till i vänta-barn-tråden på FL har åkt in till bb nu. Hon hade inte bf förrän 14 november, vilket fusk!! Själv har jag små sammandragningar, men de kommer med timmars mellanrum och gör inte ont, så jag fäster ingen större vikt vid dem. Man kan ju bara hoppas att de gör liiite nytta i alla fall, så att de inte bara är till irritation. Nu ska jag klä på mig och åka till Tyglagret och se om mina klämmor till napphållarna har kommit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar