torsdag 5 november 2009

Är det möjligt..?

Idag vaknade jag ju supertidigt och kunde inte somna om. Typiskt när man faktiskt behöver ladda inför det där, det som ska hända snart, kanske, eventuellt, om det vill sig.. Maken lyckades locka ut mig vid 13-tiden för en hamburgerlunch på Max. Jag gillar inte Max egentligen och min nya strategi för att få ut bebisen är att gå så sunkig, ofräsch och trist som möjligt, så jag hade verkligen inte lust att åka iväg nånstans. Jag menar, nog händer det att man måste iväg när man känner sig som ofräschast? ;-) Visst, jag duschade faktiskt igår, men jag hade inte tvättat håret på 3 dagar och jag gick och slafsade i mysbrallor och nersölad t-shirt, osminkad.. Så'n är jag.. Tur (?) att min man älskar mig ändå!

Nåväl, jag klädde mig anständigt, drog på lite mascara och snodde ihop en nödtofs. Hamburgaren var rätt okej och när vi hade ätit åkte vi och hämtade lillsorken på dagis. Han följde faktiskt med frivilligt, men skulle promt med mig till min lägenhet. Det kändes inte riktigt som läge för det så vi åkte till huset och fikade istället. Efter fikat la jag mig i sängen och fick sova över en timme! Halleluja!

På kvällen åkte vi en sväng till lägenheten och matade/gosade katt, såg Hitta Nemo och jag fick sy en liten aktivitetskudde till min bästis systerdotter. Passade även på att namna några av de byxor vi köpte till Vendel på loppis häromsistens och så sydde jag några fler napphållare också, vad jag nu ska med dem till..? När jag satt och sydde kände jag att det gjorde lite småont nere i bäckenet. Det kom även några småvärkar som drog ihop hela magen.. När maken kom och hämtade oss fick jag ännu fler och starkare värkar i bilen. Kan det verkligen vara på gång?

Nu ett par timmar senare har inget mer hänt, inga värkar, ingenting, men jag har i alla fall duschat, om vi nu skulle behöva åka in (var det inte det jag skulle låta bli med?) och så har jag packat ner passet och lite godis i bb-väskan också. Jag har råkat förlägga mitt körkort, så jag går runt med passet som leg. istället och känner mig lite fjortis. ;-) Maken bjöd på starkt kryddad thaimat i förhoppning att det ska sätta fart på bebis och om det funkar är det nog bäst att jag kryper till kojs nu. Klockan är ju snart 23. Jag tar nog med min bärbara dator till förlossningen, så om bebis beslutar sig för att komma så uppdaterar jag så snart som möjligt.

1 kommentar:

  1. Håller tummarna för att du ligger och snusar bebis nu!
    Lycka till!

    SvaraRadera