söndag 1 november 2009

Julmust och en underbar make!

Jag älskar julen, men mest av allt älskar jag nog allt gott som finns att stoppa i munnen i juletid! Favoriten big time är JULMUST men sedan kommer saffransbullar, knäck, marsipangodis, Paradischoklad (jag veet, det finns året om, men det är till julen den är bäst) clementiner och pepparkakor - helst i degform - i tät följd!

Som gravid är jag mer sugen än vanligt, på allting! Nu vid 21.30 frågade jag maken hur gravid jag är. - Tillräckligt! svarade han. - Tillräckligt för att du ska åka och köpa julmust åt mig? frågade jag med bedjande stämma. - Självklart! Du har inte varit krävande alls den här graviditeten, så det har du verkligen förtjänat.. sa min underbare make. Så nu sitter jag här och väntar på att han ska komma hem med lite mer julmust att skölja ner saffransgifflarna och pepparkaksdegen med. ;-)

Lillsorken i magen trycker och knölar så jag tror att han är på väg ut och den näst yngste springer runt i huset i någon sorts övertrötthetsspeed och skriker rakt ut. Gaaah! Äldste ser film för sig själv.. Idag har jag haft fler förvärkar, men inte tror jag att det kommer bebis för det.. *suckar lätt* Åh, nu är maken hemma med musten! *lycka*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar