måndag 9 november 2009

Lugn dag, men med roliga inslag.

Vi somnade runt midnatt både maken och jag. Första gången jag vaknade var klockan runt 5 och då orkade jag inte hasa mig upp, men jag hade alltså fått sova 5 timmar i sträck! :-D Nästa gång jag vaknade var klockan 7 och då klev jag upp för att kolla att äldste sonen var vaken och naturligtvis ta en sväng på toa. ;-) Jag la mig och somnade om direkt och när jag vaknade igen var klockan nästan 11! Härligt! Lillsorken vaknade också då och gosade en stund i sängen innan han gick upp och började bråka med hunden istället. *suck* Vid frukosten var det i alla fall full fart i magen - så skönt!

Dagen har förflutit lugnt. Såg att jag hade missade sms och samtal från syrran och bästisen.. Sorry tjejer, orkar inte vara social, ens i telefon just nu. Jag kollade in på Vendels rum och insåg att det var dags att ta ett ordentligt städryck där. Sagt och gjort! I smyg hoppades jag förstås att förlossningen skulle komma igång, men inte då.. Å andra sidan är det himla skönt att ha ett nystädat barnrum att skicka in sonen att leka på. Det är lättare att både komma igång och leka och att hitta sina saker när allt är där det ska vara, eller hur!? Vid 15 blev det sen lunch, Vendel och jag delade en färdig portion lövbit. Gott, tyckte både han och jag.

Efter maten tittade jag på hunden och sa till maken att vi måste göra något åt hans långhårighet. En bra idé kan man tycka när man faktiskt kan hantera både sax och trimmer, så i samråd bestämde vi oss för att förverkliga planen. Allt hade säkert gått bra om inte trimmern lagt av mitt i det hela. Nu har vi en hund som ser väldigt lustig ut.. ;-)

När hunden är färdigtrimmad (maken åkte iväg för att kolla om ÖoB eller Rusta möjligen har hundtrimmers) funderar jag på att baka en sockerkaka med Vendel. Varje kväll läser vi "Totte bakar" men vi har bytt ut det mot "Vendel bakar" så att det ska bli lite mer spännande. Numera behöver jag inte läsa texten för Vendel berättar själv vad han behöver när han ska baka och vilka tillbehör han ska ta fram. ;-)

Hmm, Vendel behöver nog ett bad också när jag tittar närmre på sorken. Det är ju dagisdag imorgon och då måste man vara hel och ren. Nja, hel är han väl inte precis, han hoppar och klättrar överallt, så hela han är full av blåmärken - inklusive ett på kinden - och sår överallt, men ren kan han ju vara åtminstone. Jag hoppas att blåmärket på kinden ska försvinna innan dagisfotograferingen på onsdag. Nej, nu ska jag sätta igång "Pettson o Findus" åt Vendel så jag kan surfa ikapp på FL och Facebook en stund. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar