måndag 23 november 2009

Fotografering och bvc-besök.

Igår den 22 november firade maken och jag 6-årig bröllopsdag. Det har varit 6 stormiga år och många ups and downs, men nu har vi nog slipat av våra vassaste kanter mot varandra tror jag! Vi har fått en liten nytändning i och med Vemund och jag hoppas att den håller i sig. Eftersom vi har två småttingar nu så blev det inget stort firande utan vi åt god mat hemma i soffan här - fläskfilégryta med bananer och så en ask Paradis till efterrätt - det får räcka den här gången. Nästa år kanske vi kan lägga lite mer krut på det där med firande!?

Idag var Vendel, Vemund och jag på öppna förskolan redan vid 9.30 eftersom det var fotografering där. Jag tänkte få till några fina syskonbilder att ge mormor/gudmödrar i julklapp. ;-) Vendel ville först inte ha Vemund i famnen så vi tog några individuella bilder på honom. Lagom när fotografen fått honom att tina upp och vilja hålla lillebror så tappade Vendel balansen och ramlade baklänges från bänken han satt på. Han slog i huvudet stackaren, men fotografen lyckades trösta honom rätt fort. (Jag höll Vemund och kunde bara med hjärtat i halsgropen beskåda hela händelseförloppet..) Vemund fick vara ensam på några bilder innan Vendel motsträvigt gick med på att hålla lillebror på någon bild också. *hoppas hoppas att nån blev tillräckligt bra*

På eftermiddagen var vi hos min favoritsköterska på bvc. Jag brukar säga att jag är kär i henne och det är nästan sant! Om jag vore lagd åt det hållet skulle jag nog lagt in en stöt.. ;-) Hon är den gulligaste människa jag känner till och man får alltid känslan av att ens egna barn är de finaste och mest speciella hon någonsin träffat! Vemund fick godkänt på vikt och längd. Han har lagt på sig exakt 300 g och 1 cm sedan förra måndagen, så aktuella mått nu är 4445 g och 54 cm. Way to go lillsork!

När vi kom hem hittade vi fint paket med kläder till Vemund från min mamma, ett kort och lite pengar från min mormor och ett grattiskort från Vendels bvc-gruppskompis med familj! Dessutom hade ett paket med två filtar och ett barnvagnshjärta från GOBLIgobli anlänt - hurra!

Nu ska jag mata Vemund och ta på honom en torr blöja och hoppas att den förblir torr en stund så jag kan få sova. Det har varit en lång dag..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar