torsdag 17 november 2011

Vad hetsar vi för?

Jag gillar ordlekar. Idag när jag var på sta'n såg jag en skylt där det stod skönhets produkter. Ja, det var särskrivet. Som skylten var utformad såg jag bara ordet "hets" efter skönhet.

Så känns det ibland. Man hetsar för att nå fram till det där idealet; smala kroppen, markerade kindbenen, knallblå ögonen, tjocka glänsande håret (håret är visst det enda som får vara tjockt på en tjej) stora brösten.. etc. Många mår så dåligt för att de inte klarar att leva upp till kraven på hur man ska se ut och vara. Själv har jag också varit där i många år. Idag, 34 år gammal, kan jag visst få "fetångest" (med betoning på fet) och känna att jag är för tjock, för gammal, för trött.. Ja, allt det där som reklammakarna vill att man ska må dåligt över.

Men nu har jag bestämt mig, jag ska inte ta åt mig! Jag ska vara glad över den jag är, min underbara familj, mina fina vänner och allt annat som finns att glädjas åt. Min ålder kan jag ju inte göra så mycket åt, men jag ska göra mitt bästa för att äta rätt, röra på mig, glädjas i vardagen och vara nöjd helt enkelt. Visst kommer jag att trilla ner i de där svarta hålen emellanåt, men då ska jag kravla mig upp, borsta av mig och fortsätta vidare på rätt spår!

Ha en fin kväll! Nu blir det tevesoffan och mys med Viljar!

1 kommentar:

  1. Du är ju fortfarande kanonvacker och om man vid 34 fortfarande avkrävs leg på systemet kan man väl inte falla för åldersnoja heller ?
    Jag tyckar att du frtfarande har MRS UNIVERSUM kvaliteter.

    SvaraRadera