onsdag 23 november 2011

Such a night..

..som han sjunger. Eller det är väl flera som sjunger det, men jag tänkte främst på Elvis. Eller kanske Kurt Russells tolkning, den gillar jag..

Men, en tuff natt var det. Ja, nu är vi sjuka här allihop, tror jag. Igår ringde de från dagis och bad oss hämta Vendel vid lunchen. Han hade feber och hostade. Ja, hostar gör vi allihop mer eller mindre, men feber är det bara Vendel som fått än. *peppar peppar*

Inättras satt maken och jag uppe och såg teve och försökte ha lite "vuxentid" så gott det nu går, men en liten stund i tevesoffan är väl bättre än inget alls. Det blev rätt sent, men jag hade precis hunnit somna så vaknade Viljar och ville ha mat. Jag somnade nästan om, då vaknade Vemund och grät.. När det var lugnt igen kom plötsligt Vendel tassande! Han brukar aldrig komma upp och lägga sig hos mig/oss på natten!

Han var varm som en liten kamin, men verkade inte ha ont eller vara ledsen, så han fick bara krypa ner under mitt täcke. Tyvärr så var han lite halvpigg och rastlös, så han låg och lekte med någon drakboll och klappade mig på ryggen och viskade att han ville upp och ... aaahhh, klockan var runt 2 när han kom in och vid 5 var vi fortfarande vakna! Lagom när Vendel gav upp vaknade Viljar och sen när han ätit klart vaknade Vemund. *frustration*

Det var bara Vemund som gick till dagis idag, så det blev lite "sovmorgon" för oss andra nattröjare men Vendel var uppe rätt tidigt ändå, runt 9 tror jag. Jag sov nog till 11 med Viljar.

Trots nattens sömnstörningar och lång sovmorgon har jag iaf fått lite gjort och bl.a. äntligen börjat måla köksluckorna. Det är bara kanterna som ska målas, sen sätter vi tapet på dem också. Nu känner jag att jag måste ta tag i målningen av Viljars spjälsäng också. *dåligt samvete*

När köket är klart ska vi börja måla i sovrummet, eller ja taket ska alltså målas, sedan listerna vid tak och dörrfoder, fönsterkarmar och ramar, "genvägen" ska upp på alla väggar och så ska vi ha en fondvägg med tapet längst in och färg på de andra tre väggarna. Jag hade hoppats på att få ersättning från a-kassan, eftersom jag bara tagit halv fp och sedan varit inskriven på Af/sökt jobb på halvtid, men de har inte ens börjat behandla mitt ärende.. :-( *suck* Nåja, hoppet är det sista som överger människan sägs det.

Om två veckor ska jag gå introduktion på mitt nya jobb! :-) *längtar*

Nu är det mat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar