fredag 18 november 2011

Woohoo!

När vi var på sta'n glömde jag att ställa om mobilen från ljudlös, så medan vi åt lunch missade jag ett samtal från ett nummer jag inte kände igen. Jag väntade tills vi kommit hem och det var lugnt innan jag ringde upp mobilsvar för att lyssna på meddelandet. Det var en tjej från Attendo (där jag sökte timvikariat) som hade ringt och som bad mig att ringa upp. Jag samlade mod en liten stund och sedan ringde jag upp henne. Det visade sig att de vill ha mig där som timvikarie och nästa vecka ska jag dit och skriva på anställningskontrakt och få lite tider för introduktion! Lönen blir lite sämre än jag är van vid, men i nuläget är all inkomst väldigt välkommen så det är bara att tacka och ta emot. Dessutom behöver jag de sociala kontakterna och att få komma hemifrån en liten stund då och då - utan barn!

Nu håller vi tummarna för att maken ska klara av att sköta om barnen (alla tre samtidigt alltså) de stunder jag ska jobba - och varför skulle han inte klara det egentligen? Jag har ju varit ensam med alla tre några timmar en helg ibland. Det är ju inte så att jag kräver att de ska vara färgmatchade och kliniskt rena. Bara han ser till att de får mat och inte har ihjäl varandra så är jag nöjd. *flinar*

Jag ska börja pumpa ur nu och se om Viljar vill ta flaska. Städning och allt så'nt får ju såklart komma ganska långt ner på priolistan om vi ska ro iland det här. Kanske att jag kan jobba någon dagtur också och då ha båda stora på dagis, så att bara Viljar är hemma. Jaja, vi får se hur det går, men håll tummarna är ni snälla för det här behöver jag verkligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar