torsdag 3 november 2011

Fullbokat..

I måndags var jag på föräldramöte på Vemunds dagis. Det var riktigt mysigt, de hade tänt ljus och så fikade vi och pratade lite. Jag började prata ganska mycket med en av de andra mammorna och det visade sig att hon har ett barn med samma diagnos som Vendel! Henne måste jag prata mer med! :-) En sköterska från bvc var med och informerade om löss, höstblåsor och diverse andra åkommor som kan drabba förskolebarn. Jag tror att hon är lite dåligt uppdaterad, eller så hade hon bara en dålig dag.. Några felaktigheter lyckades hon förmedla i alla fall..

Igår var jag på Af och pratade med min handledare. De förmedlar ju inga arbeten längre, men han skrev ut lite tips på tjänster jag kan söka. De flesta var hos FK.. Hmm, myndigheten som arbetar mot diskriminering, men ändå inte anställer gravida? Ja, just det. Vi får se, jag ska slänga iväg en ansökan ändå, bara för att vara duktig!

Efter mötet (där Viljar var med och sov sött hela tiden) gick jag till Max och åt lunch med maken. Han körde mig sedan till psykologen där jag fick en timmes "egentid". :-)

När jag kom hem igen var jag ganska tom i skallen, och när barnen lekte och maken lagade mat somnade jag med Viljar. Usch så jobbigt att alltid vara så trött!

Idag försov vi oss när vi skulle till dagis. Jag vaknade kvart i 9 av att det var så .. tyst! Det är aldrig tyst i vårt hus efter 07:30! Just idag, när Vendel har skogsdag, var det såklart jätteskönt att sova för alla barnen.. Hmm.. Jo, men upp med Vendel, på med kläder, medicin i munnen, macka i handen och iväg till dagis. Han hann! Vemund fick vara kvar hemma och äta i lugn och ro, så han kom lite för sent till sin samling, men det kan väl inte vara hela världen?

I eftermiddag ska Vemund till handkirurgen och förhoppningsvis få höra att han inte behöver skenan på natten (eftersom vi inte haft på den på flera månader *harkel*) eller så gjuter de en ny åt oss. :-)

Nu ska jag dricka kaffe och försöka lägga upp lite annonser på kläder vi måste bli av med före vintern. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar