söndag 20 november 2011

Inget snack, men snacks.. (eller snask.)

Igår kunde jag inte prata alls. Jag skrev till och med meddelanden på mobilen till maken när det var saker han inte förstod på mitt något hemsnickrade teckenspråk. Så fort jag ens försökte viska blev det bara en hostattack.

Idag var rösten tillbaka, men hostan är kvar. Det blir till att knapra halstabletter, för givetvis läste jag lite noggrannare på bipacksedeln till Bisolvon och inte heller det är okej när man ammar.. *suck*

Nåja, eftersom så gott som hela gårdagen sovs bort så har jag försökt vara lite duktigare idag istället. Jag har tagit av och tvättat klädseln till Vendels gamla bilbarnstol, som vi antingen ska sälja eller använda till Viljar och så en omgång tvättlappar/tygblöjor är nu på tork.

I ett "bullmamma-ryck" så rullade jag lite chokladbollar med barnen också. Eller rättare, de fick varsin klump chokladbollssmet, en skål med strössel eller kokos och "fria händer". :-) Kladdigt, men mysigt och gott sa de. :-) Lite av kladdbehovet tillfredsställt + pysseltid + lite kvalitetstid med mamman = bara fördelar. Vi har ju faktiskt både diskmaskin och tvättmaskin.

Imorgon ska jag försöka mig på lite julpyssel med Vemund och så ska jag leta rätt på några julgardiner, försöka putsa fönstren i vardagsrummet och få upp adventsljusstakarna. Nu ska här bli julstämning i renoveringskaoset.

Jag fick nämligen ett litet infall och bjöd in några tjejer (med familjer) som jag umgås med lite sporadiskt på en opretentiös adventsfika om ett par veckor. Jag tänkte bjuda på glögg, julmust, pepparkakor, kaffe/te och kanske lite knäck och saffransbröd av något slag. Något som lyser upp lite i vintermörkret liksom. Det behövs, tycker jag! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar