torsdag 17 november 2011

Ont I Huvudet!

Det hjälpte inte med frisk luft och motion (även om det var skönt att komma ut en liten sväng också förstås.) Huvudvärken är kvar och blir värre och värre. Jag skulle egentligen ha hjälpt en kompis att packa lite saker inför hennes flytt, men jag orkar knappt röra på mig, eller jag vill inte röra mig rättare sagt, eftersom det gör så ont. Jag har tagit 2 Alvedon - jag som aldrig tar tabletter - och druckit både kaffe och vatten. Maken masserade nacken och axlarna lite, men huvudvärken är lik förbaskat kvar. :-( Trist!

På sta'n hittade jag inget matchande till Viljar, så det slutade med att jag köpte varsitt nytt plagg till alla tre sorkarna istället. Vemund och Viljar fick likadana bodies och Vendel fick en skjorta i åtminstone nästan samma nyans. Egentligen hade jag tänkt att både Vendel och Vemund skulle ha skjorta, men Vemund fick följa med in i affären och han ville bra mycket hellre ha bodyn än skjortan och när han har bestämt sig för något så är det så!

Vi handlade lite på COOP också. De hade fläskkarré i bit för 29.90:-/kg och det tackar man ju inte nej till. Nu blir det snart kvällsmat på ovan nämnda karré med lite hemgjord salsa till. Förhoppningsvis är allt lugnt sedan, så jag kan gå och lägga mig tidigt med Viljar och sova bort huvudvärken.

Imorgon är det dags för syskonfotografering på Myllan mellan 9 och 11. Vi hade tänkt vara där ganska tidigt så att Vendel kan gå iväg till dagis sen, och jag kan stanna kvar på Myllan och låta Vemund leka lite där. Jag hoppas verkligen att huvudvärken är borta till dess!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar