tisdag 15 november 2011

Vendel på disco!

I helgen (på sin mormors 65-årsdag/Fars Dag) var Vendel bjuden till en dagiskompis på kalas/disco! Jag var med eftersom det är lite "speciellt" ibland när det kommer till sociala relationer. Allt gick bra ändå, tycker jag, Vendel var duktig och snäll och han lekte glatt med sin bästa tjejkompis "V" som också var bjuden. De dansade, åt popcorn, korv och glass och hade trevligt. Som avslutning fick de varsin godispåse med godis och en reflex + en liten discokula i! Tyvärr glömde jag kameran hemma och de bilder jag tog med mobilen blev så mörka att man inte ens ser att det är något på bilderna..

Vemund fick vara hemma med pappa under tiden och för att det inte skulle bli alltför orättvist köpte vi en godispåse till honom också på väg hem från discot. :-) På kvällen fick Vemund också lite glass efter maten - Vendel ville inte ha, han var mätt på godsaker!! :-o

Jag har planer på att ordna ett litet kalas/adventsfika med kompisar som har barn i Vendel och Vemunds ålder, men det känns inte så kul när huset ser ut som en byggarbetsplats och saker ligger travade överallt. Hur ska man då få plats till adventsmys? Nå, vi får se om vi kan lösa det, köket börjar åtminstone bli klart nu! :-) *pust*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar