tisdag 15 november 2011

Anställningsintervju!

I torsdags, den 10 november alltså, var jag på anställningsintervju! Det är inte så seriöst som det kanske låter. Ett vårdbolag i närheten behöver timvikarier och jag söker ju lite olika timvikariat (både för att få en extra slant i plånboken och för att få komma ut lite och öva upp mina sociala förmågor igen) så jag skickade en ansökan till dem och fick komma på intervju.

Det kändes lite nervöst, men samtidigt bra. Det var en trevlig kvinna jag fick prata med och hon frågade lite vad som gjorde att jag ville jobba hos dem och vilka mina starka sidor är och så'nt där som arbetsgivare vill veta. Tyvärr var det lite svårt för mig att lämna referenser, eftersom det var så länge sedan jag hade ett jobb, men om det blir allvar här får jag försöka få tag i någon som kan lägga ett gott ord för mig.

Rekryteraren skulle höra av sig nu idag eller på onsdag. Egentligen har jag väl inga stora förväntningar, men det vore skoj med ett jobb faktiskt! :-) Håll tummarna!

1 kommentar: