torsdag 18 mars 2010

Packa, packa, packa...

Hmm, nu har jag nog fått ner det mesta i resväskan. Det blev ingen ryggsäck som jag hade tänkt först, för jag kommer inte att orka bära både Vemund och ryggsäck, eller rättare sagt; mina knän kommer inte att palla det! Jag menar, Vemund väger trots allt närmare 9,5 kg och packningen kanske runt 5 kg, inklusive babyskyddet och det är 14,5 kg extra till mina redan alltför många kilon. Nä, det blir en trolley, så kan jag hänga babyskyddet på den och så bär jag Vemund i sjalen, vilket gör att han sitter ännu närmre än i selen. Det blir bra! *bestämmer*

Eftersom jag har lite ont om pengar just nu har jag fixat lite presenter på egen hand till syrran idag. Eftersom hon läser min blogg kan jag inte berätta vad, men jag hoppas att det blir uppskattat ändå.

Jag har en lista på viktiga samtal jag ska ringa. Maken sparkar mig i baken typ 15 gånger om dagen, men ändå kommer jag inte mig för med att lyfta luren.. Det är ju inte det roligaste samtalen som ska ringas heller, så det är därför jag segar, men snart måste jag! Ett är iaf till Avis biluthyrning, men de svarade inte när jag ringde idag, ett är till Länsförsäkringar, men det blev för sent och ett är till Kvinnomottagningen och det ... bara tar emot. Till slut ringde jag och då hade telefontiden tagit slut - för veckan! *suck* Nästa vecka SKA jag ringa dem, i tid!

På söndag ska Vendel på sitt livs första (?) barnkalas hos en dagiskompis. Kalasen hos kusinerna räknas liksom inte för det är inte samma prettostämpel. ;) Idag var vi och köpte present, ska komma ihåg att slå in den och så får vi hålla tummarna att pappan kommer ihåg att de ska till det där kalaset, med present, efter drakskolan på söndag. :)

Nu ska jag packa klart det sista och lägga mig och vagga en hostande Vemund till sömns.

2 kommentarer:

  1. Visst är det läskigt när baby är sjuk och så liten att man inte kan trösta med ord!

    SvaraRadera
  2. Ja, man tycker så synd om de små liven. Ändå håller Vemund humöret uppe och ler glatt mellan hostattackerna. Då smälter mammahjärtat ordentligt. :)

    SvaraRadera