onsdag 10 mars 2010

En lite lugnare dag...

Idag tog vi det lite lugnare, Vemund och jag. Vi var faktiskt uppe redan vid 9-tiden även idag så det känns som en positiv trend. Ja, Vemund somnade om en stund i babysittern medan jag åt frukost och kollade datorn. Strax efter 13 åkte vi iväg till öppna förskolan bara Vemund och jag. Det är mysigt att kunna ägna sig helt åt honom när vi är där, även om personalen är väldigt gullig och aktiverar Vendel när han är med. Vendels bästa lek-kompis var där och frågade efter honom, då kände jag mig lite taskig som inte tagit med honom, men som sagt, det är skönt med lite egentid utanför hemmet med Vemund också. Mot slutet var Vemund lite gnällig så jag kollade blöjan, som var ganska torr, vilket den faktiskt varit många gånger senaste dagarna när jag tänker efter! Sedan tog vi en promenad hem i det sköna vårvädret, man får ju passa på innan det blir snöstorm igen. Han sov hela vägen hem, men så fort vagnen står still vaknar han.

Hemma igen fotograferade jag faktiskt lite av Vemunds urvuxna kläder som ska ut på Tradera så småningom. *kors i taket* Nu ska jag bara orka skriva några säljande rader om plaggen också och lägga upp fina och inbjudande auktioner. ;-)

Ikväll såg vi Room Service och Fuskbyggarna. Jag fick Vemund att somna redan före kl. 20, men Vendel fick vara med och se Room Service, men sedan åkte han också i säng. Jag gillar inredningsprogram för man får så mycket tips och idéer som man kanske kan få förverkliga själv någon gång i framtiden. Fuskbyggarna var också givande att se eftersom man får en extra tankeställare gällande vad man ska tänka på när man anlitar utomstående att utföra arbeten man inte klarar själv. Det huset som var med i kväll var något liknande vad jag själv drömmer om att bo i - minus alla fel och övervåningen då.

Nu har klockan hunnit bli ganska mycket, men det var värdefullt att få lite tid tillsammans med maken, om än framför teven, utan våra söta småsorkar. Imorgon ska vi nog göra ett nytt försök med Klapp & Klang, om Vemund är pigg och glad.

2 kommentarer:

  1. Hej! Vad heter Vemund mer än Varg ? Glömt!
    I dag kom ett fint designat grattiskort - TACK!

    SvaraRadera
  2. Varsågod! Hans fullständiga förnamnsrad lyder: Varg Sindre Vemund. :-)

    SvaraRadera