fredag 19 mars 2010

Bebisen vänder sig!

Igår satt vi i tevesoffan och såg på Sveriges värsta bilförare. Vemund låg, som vanligt, längst uppe i hörnet på vår schäslongsoffa och lekte med sina leksaker. Jag reste mig lite för att hämta något och känner då något bakom mig, som inte borde vara där. Jag vänder mig om och där ligger Vemund, på mage! Första gången han vände sig från rygg till mage, om man inte räknar de gånger det hänt i sängen, men då var det ju med hjälp av en rejäl lutning i den mjuka madrassen. Nu klarade han det på egen tass. *stolt mamma* När han ligger på rygg brukar han annars vrida sig runt som visarna på en klocka, men nu lyckades han alltså ta sig runt till mage med. Han verkade lite förvånad, men mycket nöjd. Visserligen går vi aldrig ifrån honom när han ligger på sängen eller i soffan, men man har ändå tyckt att det är lugnt, eftersom han "ligger där man lagt honom", men nu är det ju inte längre så. Det kommer att bli en hel del mer tid på lekmattan nere på golvet istället för i soffan nu. ;)

Om 5 timmar går båten som ska ta Vemund och mig till fastlandet. Jag har packat det allra mesta, men hans favoritleksaker och snuttefilt är inte nedpackade ännu och dem får jag inte glömma! *skriver mentala minneslappar* Nappar har jag packat ner, men fulnallen och snutten är minst lika viktiga, nappar kan man ju alltid köpa nya på närmaste livsmedelsbutik. Nu ska jag packa ner syrrans presenter också och sen ska jag duscha, ta en runda med lite ärenden på sta'n och sedan är det alltså dags för avfärd. *drar ett djupt andetag och sätter fart*

Jag lär inte ha tillgång till någon dator på fastlandet, så uppdateringar får vänta till i början på nästa vecka.. Ha det gott till dess!

4 kommentarer:

  1. Nämen!
    DUKTIGT VEMUND!!!
    Linus bara försöker ännu, han kommer över så båda knän tar i, men så är det en förädisk arm under magen som flippar tillbaka honom.

    SvaraRadera
  2. Oh kan han vända sig redan, vad duktig lillen är :)

    Ha en bra tripp till fastlandet :) Kram/erica

    SvaraRadera
  3. Ja, med tanke på att storebror Vendel var hela 7 månader innan han vände sig så är jag imponerad över hur "tidig" Vemund är. ;) Han har nog också en arm i vägen, men han fick väl såpass fart att den inte var till hinder.

    Nu ska vi ner till båten, ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Hej min äggskalsfobi-frände ;-)! Jag både rös och skrattade när jag läste om din dröm, så skojigt men så fasansfullt. Hoppas du har haft det bra på fastlandet!

    SvaraRadera