fredag 7 oktober 2011

Pizza till kvällsmat...

Idag var det en sån där seg dag igen. Det var inga problem att komma upp på morgonen. Vi åt frukost och fick sedan skjuts av maken upp till Myllan, Viljar, Vemund och jag. Där lekte Vemund lite för sig själv, åkte rutschkana och åt lite frukt. Jag pratade med några andra mammor jag känner medan Viljar sov i vagnen. När vi skulle hem var vädret så fint, så jag tänkte att vi lika gärna kunde promenera. Kanske att jag kunde få Vemund att sova också. Nä, icke! Viljar somnade sött, men Vemund höll sig vaken hela vägen, fast han såg ganska trött ut.

När vi kom hem kände jag att huvudvärken var tillbaka, men den här gången på höger sida. Det stramade i nackmuskeln och pulserade på högra sidan av huvudet, en sån där äcklig skärande smärta. Jag försökte kurera det med en kopp kaffe, men det hjälpte inte, så jag la mig och Viljar att sova en stund. Vemund busade runt lite, men blev snart placerad i spjälsängen av sin pappa. Sedan sov vi alla tre ett par timmar. Vemund vaknade när Vendel varit hemma en stund och ville leka med honom. Jag och Viljar sov vidare.

Jag vaknade sent på eftermiddagen och huvudvärken var kvar. Maken var också trött så det blev hämtpizza idag. Inte världens nyttigaste kvällsmat, men ibland orkar man bara inte. Det var iaf prisvärda pizzor från Tigris (även om de la på 10:- mot listan på hemsidan) så två bitar räckte för att jag skulle bli mätt. Det blir lunch av "resterna" imorgon. :) En Alvedon till det så mår jag faktiskt ganska bra nu.

Imorgon är det loppis i Myllans lokaler också, några kompisar ska sälja lite barnkläder och leksaker, typ. Jag ska försöka ta mig dit med ett eller flera barn, bara huvudvärken givit med sig till dess. Nu är klockan 20 och de två "stora" små ska i säng, jag vet inte om jag också ska lägga mig eller om jag ska försöka hålla mig vaken och ha lite fredagsmys med maken, vi får se vem som somnar först, ungarna eller jag. ;) Natti natti!

1 kommentar:

  1. Hej sis!
    Kul att läsa din blogg igen nu när du har kommit igång med skrivandet igen. Dock efterlyser jag ett inlägg om Viljars dop. Och så bilder! Pleeeease? :-)

    Syrran

    SvaraRadera