onsdag 5 oktober 2011

Testa onlinespel?

Jag blev just kontaktad av en kvinna som undrade om vi vill vara med och testa lite Disney online-spel för barn. Det är ju inte något vi ägnat mer än en tanke på för Vendels del tidigare, men så funderade jag igen.. Kanske är det precis vad han skulle behöva? Datorkunskap tidigt i livet sägs ju vara viktigt nuförtiden och när jag läser mina facebook-vänners loggar så verkar det vara mer regel än undantag att deras 2-åringar har full koll på hur iPaden och iPhonen kan användas att spela spel på. Själv skulle jag inte våga låta varken Vendel eller Vemund göra något med min mobil, eftersom jag använder den för att hålla kontakt med omvärlden, men datorn skulle jag kunna låta Vendel spela lite på i alla fall.

Vemund är säkert bättre än sin storebror, men för Vendel blir det bra träning, nu inför skolstarten och allt. Maken sa häromdagen (när Vemund för sjuttielfte gången lyckats ändra inställningar, öppna nya sidor, öppna nya program och börjat packa upp filer på hans dator) att han kommer att övertala Vemund till att börja läsa datorprogrammering när han blir äldre, en sån talang bör inte få gå till spillo! ;) Så liten han är så har han redan full koll på hur man låser upp skärmlåset till både min och makens mobiler.. Det var nästan så att jag inte kunde det själv till en början, men för Vemund är det "piece of cake". :) "Dagens ungdomar.."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar