torsdag 6 oktober 2011

Pastasallad..



Idag hade Viljar och jag besök av en av mina kompisar med hennes lillplutt. Hennes son är 6 veckor äldre än Viljar, men egentligen skulle det bara varit 2 veckor. Jag fick hålla i den lille godingen och han kräktes snällt på Tant Madeleine och hennes nytvättade jeans. Hmm, ja det var ju det där med att ha rena kläder som småbarnsmamma. Nu var det inte ens min egen unge som spydde ner mig! *haha* Min kompis sa att han kräks på alla han gillar, så jag får ju se det som en klar komplimang. ;)

Vi hade bestämt att vi skulle träffas idag och fika, men jag kände för att samla lite vuxenpoäng, så jag bjöd på hemlagad pastasallad och varma (ej hembakta) baguetter istället. Det var rätt skönt att inte sitta och slafsa i sig en massa sötsaker utan att faktiskt äta "nyttigt" för en gångs skull. Det var riktigt gott och så härligt med lite social samvaro med en jättego tjej. :) Det får vi göra om fler gånger.

Imorgon ska jag försöka ta mig till Myllan med Vemund och Viljar, om natten är bra så jag orkar upp när klockan ringer. Nu blir det en kopp kaffe och lite medlande i den ständigt pågående konflikten mellan Vendel och Vemund. Palestina/Israel kan slänga sig i väggen! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar