lördag 29 oktober 2011

Matvrak och takvrak..

Igår var det nästan färdigt inne i Vendels rum. Vad gör Vendel då? Jo, han tar en leksak och smäller upp i taket så att det går hål i takpappen - igen! Idag tröttnade maken på att försöka laga, så han rev ner hela pappen. Nu har Vendel ett väldigt chict brädtak..

Själv har jag tillbringat mycket av dagen med att mata Viljar, jag tror att han har en tillväxtfas av något slag, för det är inte långa stunder han är nöjd utan mat i munnen. Vi har iaf hunnit med en liten runda till lekparken, på Vendels initiativ och så har maken röjt i köket och - tro det eller ej - jag fick faktiskt ner lapparna som satt i sovrumstaket. En gick det lite fel med, så den får jag göra om, men de andra blev bra.

Den vägg som maken bredspacklade förut visade sig vara så ojämn att det inte var lönt att spackla mer, så där rev han ner vävtapeten istället. En intressant (hrmm, tråkgrå) 60-talstapet uppenbarade sig, så nu har jag utsikt över en halvt nedriven tapet vid fotändan och ett gäng tidningslappar i taket.

Tur att jag har en söt liten son på varsin sida om mig i sängen att titta på istället, och så förstås min fina huvudgavel där all kvällslitteratur står. :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar