onsdag 5 oktober 2011

Kläder namnade - kläder ska säljas...

Nu har jag betat av högen med onamnade kläder. Jag är evigt tacksam till den som uppfann påstrykningsbara märklappar! Istället för att sittta och sy i namnlapparna för hand (som min mamma, och tidigare även jag, gjorde) kan man nu istället ta fram strykjärn och bräda och börja namna på löpande band. Snabbt och smidigt. Nåja, smidigt är ju ett relativt begrepp. Vemund ville vara med och hjälpa till och var farligt nära att bränna sig några gånger, fast jag förklarade att han inte fick vara nära när jag strök och fast jag försökte locka honom genom att sätta igång en film åt båda sorkarna inne på Vendels rum.

Ja ja, nu är det gjort iaf. Nu är det bara resten av tvätten som ska vikas och tryckas in i lådor och garderober. Vi skickade ett mail till "Arga snickaren" och bad om hjälp med att fixa bättre förvaring, men inte har han svarat inte. Vi tvättar minst 7 maskiner tvätt i veckan och ändå känns det som att kläderna inte räcker till, men de få gånger jag lyckas tvätta ikapp är det överfyllda skåp, så nog har barnen kläder så de klarar sig alltid! :)

Många loppisfynd, framförallt kläder, har det ju blivit på sistone, men nu ska jag faktiskt försöka göra mig av med lite också. Min kompis Anci ska öppna en liten butik ute i Roma där man kan köpa och sälja allt möjligt! Det ska bli kul att se om det fungerar. Jag har sagt att jag kan hjälpa till att sälja där ibland för att komma ut och vara lite social, även utanför cybervärlden. Vi får se hur det blir. Om inte annat skulle jag verkligen behöva ett "riktigt" jobb och få in lite pengar (vilket jag alltså inte kommer att få i Roma, bara för det jag säljer av mina egna saker). Det är så tråkigt att ha en massa idéer om hur vi kan fixa här hemma, men inte ha råd att förverkliga drömmarna!!

Nu är det matdags för Viljar och sedan ska jag läsa lite i de böcker jag och Vendel var och lånade på bibblan igår. Bland annat fick jag tag i Christopher Gillbergs "Ett barn i varje klass" om ADHD och DAMP, men upplagan från 1996!! Det märks att den upplagan jag hittade är gammal, för mycket har förändrats inom psykiatrin sedan det skrevs, men jag hoppas på att hitta lite matnyttigt i den ändå. :) Om jag orkar ska jag leta upp den nyare upplagan också senare. Just idag kanske det iofs blir en av deckarna jag hittade, men ändå. Ha en fin dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar