fredag 28 oktober 2011

Många möten..

I måndags var jag hos psykologen. Oj, så skönt det var att bara få vräka ur sig lite av den frustration och sorg som finns inom mig just nu. Han var lugn och kändes bra, så jag hoppas att jag kan få gå dit några gånger till och prata lite innan de hittar en ersättare för honom. Han har ju egentligen gått i pension, så han är bara inne och "frilansar" lite nu.

Jag fick i läxa av honom att ringa LSS-handläggarna på kommunen och höra hur det går med avlastning så det gjorde jag faktiskt i måndags eftermiddag. Tyvärr har vårt ärende inte ens fördelats på någon handläggare än, men kanske att de kan öka lite om man ligger på och hör av sig..? Vi får se hur det går. Jag passade även på att ringa rektorn för en specialklass här. Vendel kommer ju förmodligen inte att klara "vanliga" skolan till att börja med. Rektorn där hänvisade mig vidare till en annan rektor inom särskolan istället och idag ringde hon och sa att vi kan få komma och titta hur lokalerna ser ut för en klass där man gör utredningar på barnen när de är 6 år - istället för vanlig förskoleklass - för att därefter bestämma om de ska gå i särskola eller vanliga grundskolan, ev. med lite extra stöd.

Hab har också börjat på en utredning för att ta reda på Vendels utvecklingsnivå och hur hans begåvningsprofil ser ut. Vi ska dit i början av december.

Vemund har en tid inbokad hos handkirurgen nu, Viljar ska till BVC och så ska alltså Vendel till hab. Det är mycket att hålla reda på nu, så jag är glad över min almanacka, för just nu klarar jag inte att hålla någonting i huvudet - allt bara försvinner!

Det värsta är att jag även förlagt mina kontokort och ICA-kortet. Jag vet att jag la dem ifrån mig, men jag har inte en aning om var. Så, om det finns någon synsk människa som läser det här så tar jag tacksamt emot hjälp att hitta mina kort igen. ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar