lördag 26 februari 2011

Sjuk valp och nya husdrömmar!

Igår när jag skulle iväg med Vemund märkte jag att han var lite snorig. Han har även sovit dåligt ett par nätter. Jag sa till på dagis att de fick ringa om han blev för trött för att orka leka, men allt hade gått bra. Han hade ätit bra, sovit en timme och lekt för fullt. :) Nu ska han inte till dagis förrän på tisdag om han är frisk då. Idag när han vaknade - efter ännu en gnällig natt - hade han nämligen svullnat upp i halsen igen och han känns lite varm av och till.

Vendel väckte oss klockan 7, så vi var alla rätt sega på fm. Vemund åt i alla fall frukost och lekte en liten stund innan han fick en torr blöja och sedan la jag honom att vila igen. Han sov i 3 timmar! Tack och lov fick jag sova en stund där också. :) Nu busar han omkring och snorar ner mig och sin bror. De två stora syskonen åkte till sin pappa igår så nu är här märkligt tomt i huset.

På tal om hus har jag sett att ett av de hus jag var sugen på i Klintehamn i höstas ligger ute till försäljning igen. När jag hittade det förra gången hann vi inte ens anmäla intresse och än mindre lägga bud innan det var borta från nätet. Det märkliga är att det inte finns med bland sålda fastigheter och flera av bilderna visar samma möbler som förra gången det låg ute (även om själva bilderna är nya) så kanske blev det något knas för säljaren i höstas. Nu har vi anmält intresse i alla fall och hoppas att huset är något för oss och att ingen annan vill ha det. ;) Drömma går ju.

Nu får jag ta hand om mina huliganer innan de river detta huset fullständigt. :) Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar