lördag 19 februari 2011

Lördag i farten.

Idag har vi varit mer aktiva på ett par timmar än under hela föregående vecka tror jag. Vi väcktes av två pigga småsorkar vid 7.30 ungefär. Inte så skoj när vi varit vakna för att hämta Saga mitt i natten, men det är bara att masa sig ur bingen, annars får man agera studsmatta för överaktiv 4,5-åring. ;)

Vi åt frukost i lugn och ro och hade det faktiskt riktigt mysigt. Maken föreslog att vi skulle åka ut till Klinte och titta på det hus vi är spekulanter på (fortfarande). Mäklaren ville ha svar i veckan som kommer om vi fortfarande är intresserade. Tydligen hade säljarna fått bekymmer med sitt nya boende och helt plötsligt var vi intressanta som köpare, trots att vi ännu inte fått vårt hus sålt. Jag diskuterade lite med Saga och några vänner på nätet och kom fram till att jo, vi (jag) kan nog tänka oss att bo där. I vilket fall som helst var vi och tittade på huset utifrån igen och passade på att sondera omgivningarna lite. Vi köpte även gott och billigt fikabröd på Bullboden. Där ska Saga och jag bli stamgäster om (när!) vi flyttar till Klinte. ;)

På eftermiddagen lämnade vi alla killar hemma och tog en tjejrunda på sta'n, Saga och jag. Jag tänkte försöka få en klipptid, men den enda salong jag orkade gå in i hade inga fler tider idag. Vi letade - förgäves - efter en ny jacka till Saga också. Den hon har nu är på tok för liten! Hon hittade snygga vårjackor, men det är för kallt för dem nu, tycker frusna mamman. Istället tog vi en runda på Cubus och hittade supersnygga behåar och matchande trosor för en lagom peng. Tänk att man får vara med om att följa med sin tonårsdotter och handla behåar.. Visserligen har jag gjort det i några år nu, men det känns ändå.. stort! :) Som avslutning tog vi en fika på Konditori Siesta. Mmm!

Senare sov Vemund och jag middag ett par timmar och därefter ställde Saga upp som barnvakt så att maken och jag kunde åka och handla till kvällsmaten. Det är ju lördag och då är tacos ett givet inslag. Till efterrätt blir det lite glass om vi orkar. :D

Imorgon är jag sugen på att ta en sväng på barnloppis i Tofta, men vi får se vad tid och ork räcker till. Annars får jag hålla mig till den stora barnmarknaden på Lövsta 5 mars!

Nu ska jag hjälpa maken att hålla reda på busungen Vemund medan han fixar maten. Ha en fin lördagkväll allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar