tisdag 15 februari 2011

Ännu en dag på dagis.

Även den andra dagen på dagis gick smidigt och smärtfritt. Vemund var lite gosigare än igår och ville gärna sitta i mitt knä och det fick han såklart. Efter en stund frågade en fröken om han ville åka rutschkana och sträckte fram sin hand. Vemund grabbade tag i den och drog iväg henne till ett annat rum och började leka med bilar där. Han glömde bort mig totalt, så där satt jag på golvet, lutat mot ett ganska varmt element och njöt för mig själv. Det var väl roligt att få leka med bilar utan att någon kom och slet dem ur händerna på honom, som det tyvärr oftast blir hemma. :) Efter tio minuter, en kvart, tittade jag in i andra rummet och först då kom han på att "just det, jag är ju här med mamma". Därefter fick vi en liten guidad rundtur i lokalerna och fick se hur de andra avdelningarna ser ut. Det är ett ganska stort dagis, men riktigt mysigt ändå. Me like! Innan vi gick hem diggade Vemund loss till musik de spelade på CD-spelaren; barnvisor på arabiska! Det ska börjas i tid..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar