lördag 12 februari 2011

Sexåring "knivhuggen" för att han bar rosa...

Jag finner inga ord! Att ett barn blir attackerat för att det har kläder och accessoirer som det tycker om, vad är det för samhälle? :o Jag blir mörkrädd. Än räddare blir jag när jag läser "pedagogens" s.k. ursäkt: "Man får vara beredd på att bli mobbad om man har rosa kläder på sig"...? Say what? Blir flickorna på skolan också mobbade för att de har rosa kläder? Om inte, varför ska den lille killen bli det? Konsekvent bemötande? Tror inte det!

Mina pojkar har, som bekant, många rosa kläder och det är för att jag - och barnen - tycker att kläderna är fina, barnen känner sig fina och trivs i det de har på sig. Om då någon skulle slå ner dem eller säga att de har kläder som inte är gjorda för pojkar, eller att de får skylla sig själva att de blir mobbade hade jag haft ett och annat att säga både föräldrarna till dem som gav sig på mina barn och pedagogerna som inte stoppar, utan tvärtom försvarar, ett sådant grisigt beteende. *arg så jag kokar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar