söndag 16 maj 2010

Sömnig söndag.

Vi sov lite dåligt natten till igår, båda sorkarna och jag. Vendel för att hans hjärna spinner i 180 dygnet runt, Vemund för att han saknade sin vagga och mörkt sovrum och jag för att mina förbaskade grannar levde om som tusan mitt i natten. Först drog de på stereon för fullt vid 23 och sedan höll de på med något som klonkade mot golvet och väggen en lång stund runt 3-tiden. Vad tusan gjorde de?! Dessutom sprang de fram och tillbaka genom sin lägenhet så att det lät som en elefanthjord som råkat i sken.. Fasen, jag måste prata med hyresbolaget om det här. Som en liten hämnd mot grannarna hyssjade jag inte på mina godingar när de vaknade vid 8-tiden. ;)

När vi kom hem till huset var vi så trötta, både Vemund och jag att vi slocknade ett par timmar. På kvällen la jag Vemund - i hans älskade vagga - efter en rejäl portion gröt och tutte och han sov till 7 (det gjorde jag med) och sedan somnade vi om till 10 då hela familjen vaknade. :)

Idag har Vendel bubblat konstant från att han vaknade och han bubblar än. Han har inte varit tyst mer än 2 minuter i sträck idag, jag lovar! För att Vemund och jag skulle få lite lugn och ro tog maken med sig Vendel på en långpromenad (med vagnen) och jag passade då på att städa Vendels rum medan Vemund tog en tupplur i vaggan. Nu när jag skriver det här inser jag att det var alldeles för lång stund sedan Vemund fick en torr blöja, så det är dags att byta - nyss. Tur att jag har en hel laddning tygblöjor i tvättmaskinen.. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar