fredag 7 maj 2010

En mugg kaffe..

(bild från Mc Donald's)


Sitter här mitt på dagen med en mugg kaffe och på golvet bredvid mig leker världens sötaste Vemund med sitt babygym. Min fina, go'a lilla sötkorv! Han rullar runt och fram och tillbaka, så lekmattan han ligger på räcker inte till. Jag får nog plocka fram något gammalt täcke att lägga honom på istället. Att ligga direkt på golvet blir ju för kallt.



Han somnade vid 20-tiden igårkväll också, efter att ha ätit två stora portioner gröt vid 18-tiden och fått lite påfyllning med bröstmjölk i sängen. Idag fick jag sova till strax efter 5 innan jag vaknade och en liten stund senare vaknade Vemund också och ville ha mat. När han hade ätit somnade vi båda om och sov till 9.45 då det var dags för påfyllning! Skönt för hjärnan, men inte så roligt för ryggen. ;) Nu har vi varit uppe några timmar och Vemund har ätit gröt och fått torr blöja och leker nu alltså med sitt gym och alla tuggleksaker. Jag tror att han har en tand till på g, men har inte fått möjlighet att undersöka det.

Oj! Nu har Vemund lärt sig hur man vrider sig runt som en klockvisare, även liggandes på mage och han har lyckats lista ut hur man tar sig framåt några centimeter också. Verkligen skillnad mot Vendel som inte vände sig alls innan han var 7 månader. Nu ska man ju inte jämföra barn sägs det, men det är svårt att låta bli när man har två stycken som är så otroligt lika varandra, men ändå olika. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar