lördag 22 maj 2010

Beroende av bloggar?

Det är ju helt klart beroendeframkallande att surfa runt bland alla bloggar (som syrran redan konstaterat) men lite inspiration och att få ta del av andras vardag och tankar skadar väl inte. Klart att det inte ska gå till överdrift, men att umgås med så vitt skilda personligheter - om ock över nätet - är både givande och berikande för sinnet tror jag.

Tänk vad många tankar, åsikter, idéer och funderingar man får ta del av från människor man aldrig mött och kanske aldrig kommer att möta, ändå tillför de något i ens eget liv. Jag kanske inte håller med alla om vad de skriver, men att ha fått insyn i deras tankar gör att jag själv kan fundera över mina värderingar, vad jag tycker, vad jag vill.

Förr hade man mestadels litteratur att ta till när man ville få en inblick i andras psyke, samhällslivet eller gängfunktioner - idag går man ut på nätet och läser i bloggar eller forum. Snabbt och smidigt, kanske inte alltid rättvisande, men ändock. Nu ska jag gå och vara social med familjen IRL men jag tar med mig intrycken jag fått under mitt bloggläsande av idag. Ha en härlig lördag i solskenet (?) allihop!

2 kommentarer:

  1. Javisst är det givande (och beroendeframkallande) att surfa ut i cyberrymden och plöja den ena bloggen efter den andra. Känner dock att suget minskar successivt när jag drar ner på det och det är en ganska skön känsla av lättnad ändå. Att kunna välja vad jag vill göra med min tid. Den här helgen har verkligen varit i familjens tecken för vår del!
    Kram!
    Sis

    SvaraRadera
  2. Jag känner som du att det är oerhört berikande. Jag tycker jag lär mig så mkt om andra, men inte minst om mig själv.

    SvaraRadera