torsdag 13 maj 2010

Loppis i regntungt Visby - Kristi Himmelsfärd 2010.

Idag var vi på hugget, vi skulle på GA-loppisen! Ja, inte för att vi skulle köpa något *host* men det är ju alltid kul att se alla prylar och kanske träffa på lite folk man känner. Vi klev upp rätt sent, hon var över 9 i alla fall, och åt frukost i lugn och ro. Lagom när Vemund börjat bli klar med morgongröten kom de första regndropparna. Weeii, loppis i ösregn. Efter lite dividerande kom vi fram till att vi skulle ta oss dit i alla fall. Sagt och gjort. Ungarna fick ordentligt med kläder på sig (tyvärr var Vendels stövlar kvar på förskolan, men ändå) och så drog vi iväg.

Massor av bilar och fullt med folk, vädret till trots. Vendel var väl sådär road av att gå runt, men skötte sig överlag riktigt bra. Två timmar senare hade vi ett Fisher Price parkeringsdäck, en Fisher Price aktivitetstavla, en kran med Byggare Bob-ljudeffekter ("Can we fix it? Yes we CAN!" Gaaah, och det var jag som köpte den - och grabben vet inte ens vem BB är!!) ett gäng jackor till Vendel, tröjor och byxor till Vemund, en analog tv i miniformat till makens flygfotografering samt en söt bonad med John Blund på att ha vid Vemunds skötbord. Jag skulle inte köpa fler prylar, vi ska sälja saker for God's sake! GA's fotograf (och faktiskt upphovsmannen till hela loppisidén - Henrik Radhe) fick syn på Vendel där han kånkade runt på sitt hemska BB-skrälle och frågade om han fick ta en bild, så kanske blir Vendel "lokalkändis" imorgon. ;) Bilden ligger i alla fall ute på webben (bild 4) nu.

När jag letade tröjor till Vemund frågade säljaren om det var till en kille eller tjej. "Ehm, till ett barn" svarade jag lite tankspritt. "- Jo, det fattar jag också, men kille eller tjej?" "- Tja, ett barn, jag letar inte efter klänningar, men annars går det mesta bra." Jag tänkte även försöka hitta lite snygga tyger (läs: snorbilliga tröjor) att sy fler nallar av och då spelar det ingen roll alls vad det är för kläder eller om det är fläckar här och var. Så, i praktiken hade en klänning också varit helt okej, bara det var fint tyg. =)

När vi hade gått omkring i två timmar (ibland blir jag så stolt över vilka duktiga barn vi har, Vemund sov hela tiden och Vendel skötte sig så gott han kunde) så åkte vi och köpte lite mat och faktiskt en liiiten påse godis till Vendel också, fast det bara är torsdag, men ibland måste man väl få både muta och belöna med raffinerat socker? *rodnar bara lite*

Hemma tvättade vi av leksakerna och Vemund och jag skulle bara vila lite, men vi vaknade flera timmar senare. Tyvärr blev hans schema helt förskjutet så han var ju inte särskilt trött varken vid 19 eller 20, så han fick se Sveriges fulaste hem ("for fan, it is frigoliiit") med mig och först vid 21 fick han sin kvällsgröt, men då var han å andra sidan väldigt trött och kinkig istället, så det blev direkt i säng och en skvätt mjölk och så fick han tag i sin napp och somnade som ett litet barn med handen kramandes om snutten, som tyvärr är alldeles majskrokskladdig.. *note to myself; tvätta de andra snuttefiltarna omgående*

Nä, klockan går och trött är jag. Imorgon ska läkaren ringa angående de prover jag tog igår. Jag hoppas att hon hittar något fysiskt fel som vi kan utgå från. Jag hoppas att hon inte hittar något fysiskt fel. Jag hoppas att värken går över av sig själv.. Läggdags!

2 kommentarer:

  1. Hej..

    Vad roligt, jag har oxå varit på loppis idag =) Här hemma i folketspark..
    Jag kom hem med en badbalja (ikea) kostade en tia. En ny gunga till gungställningen,kostade en tia. och så ett kakfat i tre våningar, kostade oxå en tia. Och jag som inte heller ska köpa fler saker utan sälja. Tänk så tokigt det kan bli.

    Ha det bäst, KRAM Sofi

    SvaraRadera
  2. Men åååh! Just precis ett kakfat i tre våningar var det ENDA jag faktiskt höll utkik efter, men det fanns inga så långt ögat kunde se. Kanske var de redan fyndade av någon som var mer morgonpigg än jag.. Grattis till dig som faktiskt fick ett och till ett sån't fyndpris dessutom! :D

    SvaraRadera