tisdag 26 april 2011

Strulig morgon...

Sitter och njuter i min ensamhet med en mugg kaffe och en bit ostkaka med sylt och grädde. Inte särskilt LCHF men jag är gravid, okej? ;)

Morgonen var lite trögstartad och omtumlande. Vendel är inte trög på morgonen! Han kommer in så fort minsta stråle sol når in i hans rum och förkunnar högt och tydligt (nåja) att nu är det dags att "nakna för det är norron!!" Jag brukar protestera och säga att det är natt och att vi, och framförallt Vemund, måste sova en stund till. Eftersom Vendel inte håller med om det fortsätter han att prata och skrika och föra oväsen tills även Vemund vaknar. Då säger han med illa dold triumf i rösten "se Bemund är också naken!" *suck* Bara att kliva upp och göra i ordning frukosten till två pigga och hungriga sorkar.

Just idag hade Vemund behov av en dusch, så efter frukosten hjälptes maken och jag åt att få Vemund ren och sedan fick lillfisen tulta runt en stund medan vi sprang runt och gjorde oss själva i ordning och klädde på oss. Till slut fick även Vemund på sig de kläder jag lagt fram igår kväll och sen var vi redo att åka iväg.

Framme på dagis var det så många barn som lämnades samtidigt, så jag satt en stund med Vemund i knät i väntan på att en ur personalen skulle bli "ledig" och kunna ta honom när jag gick. Som jag sitter där och gosar med Vemund lägger jag märke till att hans rumpa är mycket mindre, mjukare och slätare än den brukar vara.. Iiihhh, vi glömde att ta på honom en blöja efter duschen! Det var bara att rusa ut till skötrummet och hoppas att jag skulle hinna innan det var för sent. Jag hann! ;)

Hemma igen hade maken fått mail från mäklaren som säljer huset vi vill ha. Helt plötsligt har hon ingen förståelse alls för att vi vill få det här huset sålt innan vi köper det andra, hon tycker att vi är veliga som drar ut på saker och att vi vägrar skriva kontrakt och nu har både hon och säljaren tröttnat och tänker lägga ut huset till försäljning på nytt.. Eh, va? Det var inte vad maken och säljaren pratat om nu i helgen.. Dessutom var mäklaren sur för att vi lagt ut huset till ett högre pris än det "garantipris" som vi lovat att sälja för när vi ska göra affär. Ja, är det konstigt då? Vi lägger ut det för vad vi (maken) vill ha, men lägger någon ett bud som motsvarar garantibudet har vi ju förbundit oss att sälja till det priset, så vad är problemet? Påminn mig om att inte anlita den mäklarfirman om vi någon gång ska sälja vårt nästa hus, vilket det nu blir!

I brevlådan låg ett brev från Försäkringskassan. Jag hoppades att det var ett beslut i vårdbidragsärendet, men det var en kopia på Tins läkarintyg.. Det var lite tungt att få det svart på vitt, hans problematik och tillkortakommanden. Jag vet ju att han har de problem som räknades upp där, men att få det så rakt i ansiktet.. Nej, det var lite mer än jag orkar just idag.

En liten tröst är dock att jag ska åka till bästisen nästa vecka! Det har ju varit på gång länge, men det ena hindret efter det andra dyker upp. Nu struntar jag i allt vad bekymmer heter, bokar resan och åker ändå!! Vemund och jag ska ha några dagar på fastlandet, umgås med hans gudfar och fru och sen ska vi iväg på en liten, halvhemlig, "roadtrip". :) Det ska bli så roligt. Tyvärr blev det lite dålig timing, vi åker dagen innan Vendels årsdag och kommer hem dagen efter makens årsdag, men vi får fira dem stort, antingen helgen innan eller helgen efter, för firas ska de i alla fall.

Nu ska jag dricka upp resten av kaffet innan det kallnar, ta ett djupt andetag och starta om mentalt inför resten av dagen. Rotfyllning i eftermiddag. Yayy!

1 kommentar:

  1. Vilken dum mäklare! Självklart ska man ha sitt hus sålt innan man skriver på köp av ett nytt. Det är Lyxfällan att sitta med två hus på en gång. Tomt hot at sälja i K = det klarar dom inte utan er! Hon lyckas ju inte ens sälja ert hus i hundra gånger mer attraktivt Visby-läge. En pengakåt Faan!

    SvaraRadera