fredag 1 april 2011

Första april.

Än har jag inte blivit lurad, vad jag vet i alla fall. :) Gotlands Tidningar hade ett riktigt bra skämt, men något jag funderat på genom åren är att inte alla skämt är så verklighetsfrämmande och otänkbara inom några år. För ett par år sedan (tror jag det var) skämtade GT om att Destination Gotland tänkte införa betaltoaletter på båtarna. Med tanke på prisökningen på både mat och biljetter skulle jag inte bli förvånad om det blir till verklighet en dag. Det finns även många andra skämt om t.ex. hybridbilar, olika fantastiska bränslen och teknikprylar som jag inte alls tror är otänkbara att vi får se om några år.


Mina barn är, som tur är, för små eller trötta för att orka försöka lura mig, så där klarar jag mig något år till åtminstone. En annan sak som händer idag, och det är inget skämt, är att Saga kommer hit! :) Hon ska vara här i hela två veckor och först göra en veckas praktik i F-2:an på Tins skola och sedan gå en vecka i hans klass, om nu vi - och lärarna - förstått allt rätt. Nu längtar jag till kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar