torsdag 14 april 2011

Kaos i familjeidyllen...

Wow! Här har varit fullt ös - medvetslös (bokstavligt talat) ska jag säga. Vi fixade ju och donade som tusan inför fotografering av huset och sedan även för en visning som hölls i söndags den 7 april. Allt såg fint ut, både på bilderna och "live" tycker vi, nu håller vi tummarna för att ev. spekulanter också tycker det. Lagom till vi kom hem igen efter visningen på söndagen, efter en trevlig söndagsmiddag på Mc Donald's med hela familjen plus två av Tins kompisar, började Vendel klaga på att han hade ont i magen. Det är iofs inte så ovanligt och han åt väldigt mycket när vi var där, så vi funderade inte så mycket på det, förrän han kräktes rejält över hela golvet i hallen. :( Ett antal tillfällen blev det och vi torkade och skrubbade.. Till slut insåg vi att det inte skulle gå att hålla visning här på måndagen, det vore ju inte skoj att smitta intresserade köpare, eller mäklaren för den delen, med magsjuka. På natten var det Sagas "tur" att insjukna så hon fick stanna hemma från skolan på måndagen. Det kanske var lika bra det, för strax efter 8 ringde Tin och berättade att man hittat en bomb utanför Skatteverkets hus i Visby. Hans skola ligger precis bredvid och blev evakuerad och sedan spärrades ett stort område runtomkring av hela dagen. Polisen kallade ner bombteam från Stockholm och det var ett rejält pådrag.. Tin var nog mest glad över att slippa skolan, men lite spännande är det allt med bomber också. ;) När man funderar över att just Skatteverket blivit utsatt för en bomb ska man ha i åtanke att även CSN, Kronofogden och Försäkringskassan har sina lokaler i samma byggnad och då blir det genast lite mer logiskt, don't you think? ;) På natten började jag må riktigt illa och sedan var det bara att parkera inne i badrummet. Blää! Jag är magsjuk ungefär en gång om året och då brukar det vara i februari nånstans, så om jag klarat mig förbi det så brukar jag känna mig säker, men tydligen blev det en miss här nu. Maken mådde inte heller bra, men han klarade sig utan att kräkas, den lyckosten! Hela dagen var Saga en ängel och tog hand om sina uttråkade småbröder som inte var smittfria/dagiskompatibla medan jag låg och tyckte synd om mig själv och sörplade blåbärssoppa och försökte knapra rostat bröd utan att "lämna tillbaka" det. Jag är så stolt över henne, att hon ställde upp så när vi verkligen behövde det som mest. :) På tisdagen föll siste man i familjen, då ringde Tin från skolan och ville bli hämtad. Nu undrar ni, men Vemund då? Jo, han var förmodligen sjuk redan på fredagen, för då kräktes han ett fåtal gånger på natten och morgonen, men jag trodde att det var förkylningen som spökade eftersom hans första kräkning kom när han hostade på efternatten/morgonkvisten. Sedan åt han massor till frukost och då trodde jag att det var det som var orsaken, men tydligen inte.. Nåväl, nu är vi (någorlunda) krya igen *peppar peppar* så det är bara att köra hårt. Imorgon fredag är det visning igen. Nu har vi inte Saga och Tin hemma som hjälp, för de åkte till sin pappa idag, men vi hoppas att det ska gå bra ändå. Håll tummar och tår är ni snälla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar