torsdag 28 april 2011

Däck(ad)...

Det här med att få chansen att vila om dagarna ser ju bra ut i teorin, men funkar rätt sällan i praktiken. Lagom när jag hade plockat undan lite och skulle lägga mig på sängen en stund ringde det på dörren. Vi har ju väldigt sällan besök, så jag blev minst sagt förvånad. När jag öppnade var det brevbäraren som hade med sig våra nya sommardäck - hurra! :) Nu ska vi bara boka in en tid för att få på dem på fälg och ställa in framvagnen och sen är jag redo att åka till bästisen!

När jag ändå hade piggnat till passade jag på att äntligen byta kolsyrepatron i min Wasser Maxx och ta ett glas bubbelvatten. Tyvärr verkar den nya patronen inte bättre än den som satt i, så det kanske är något annat fel..? Jag gjorde i ordning en mugg kaffe istället och nu sitter jag här. Det är ingen idé att lägga sig nu, för maken kommer hem på lunch om en halvtimme och sedan ska jag köra honom ner till skolan igen, eftersom jag kommer att behöva bilen för att hämta småsorkarna i eftermiddag. :)

Skål!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar