onsdag 2 juni 2010

Vendels 4-årskalas 29 maj 2010.

Lördag den 29 maj fick Vendel äntligen ha sitt efterlängtade 4-årskalas. Vi hade bjudit in tre ganska jämnåriga kompisar till Vendel, men en av dem fick lämna återbud. Kanske var det lika bra, för jag tyckte att det räckte med 3 buskillar som yrde runt i huset. ;)
Tyvärr hade vi tajmat dagen ganska illa för det var loppis i hela kvarteret samtidigt. Det innebar två saker; dels så hade alla som sålde något ballonger uppsatta vid sina infarter (just ballongerna var ju en av de saker vi angivit som markering för att hitta hem till oss!) och dels var det fullt av folk och bilar överallt utanför huset på gatan.
Nåväl, när vi hade gjort i ordning allt hemma gav vi oss också ut på en liten loppisrunda/promenad. Vemund somnade i vagnen och sov där 1,5 timme när vi kommit hem!! De gånger han fortsatt sova i vagnen efter en promenad, sedan han föddes, är räknade på ena handens (min hand då) fingrar. Bästa fyndet var en "rullande spegel" till Vemund för 2:- Den är ju perfekt nu när han börjar ta sig fram på mage över golvet. Man kan ana den i varukorgen under Vemunds vagn. Nästa gång ska vi dock se till att vara med och sälja istället.. Sover gott efter loppisrundan i kvarteret.
Första gästen, med ett riktigt uppskattat paket. Vendel ville sova med dinosaurien i sängen, men vi kompromissade och lät den stå bredvid sängen på natten. ;)
I väntan på korv med bröd. Lek med en radiostyrd dinosaurie,
i riktigt läskiga färger, men ack så uppskattad..
Efter korv, glass, bullar och saft var det så dags för höjdpunkten - fiskdammen!
Hmm, vad har vi här då? Mest uppskattat blev den lilla leksaksbilen och ballongerna, men godiset gick ner det med utan större bekymmer.
Lite lek innan det var dags för gästerna att gå hem.
Med ett sugrör och en bit från ett liggunderlag kan man bli riktigt farliga riddare!
*note to mama; städa inte innan barnkalaset! spara det tills gästerna gått hem*

1 kommentar:

  1. jag riskerar loppis-förbud *försöker se oskyldig ut*
    inte för att jag förstår varför, oftast är det saker vi så småningom kommer behöva... eller som vi väll inte behöver-behöver, men som är attans så praktiska...
    iaf när jag försvarar mig inför mig själv... =)

    SvaraRadera