onsdag 30 juni 2010

...och där satt jag och skämdes!

Jag har ju gärna sett mig själv som fördomsfri, "open minded" och alla synonymer på dessa ord. Häromdagen fick mitt självförtroende sig en, om än aldrig så liten, knäck.

Jag satt och tittade på "Sveriges fulaste hem" med Simon & Tomas. Paret som skulle få ett rum renoverat och omgjort av duon var några rara människor i pensionsåldern och de som hade "anmält" det hemska rummet var parets son och en svärson.

En lång stund satt jag och funderade på var dottern i huset höll till. Hon kanske var för blyg för att vara med i TV? Och vad roligt att sonen i huset kom så bra överens med sin svåger.. Ja, så gick mina tankar ända tills jag kom på att svärsonen naturligtvis var gift med sonen i huset. Så frisinnad är jag tydligen.. *rodnar*

Hmm, man kanske kan skylla detta hjärnsläpp på för lite sömn..? Please! ;)

3 kommentarer:

  1. Tja, det var väl inte så farligt ;-)

    SvaraRadera
  2. Nå, så farligt var det väll inte. Det är fortfarande ovanligt att media ger titeln "svärson" åt något annat än dotterns make, även om det givetvis är lika korrekt att benämna sonens make på samma vis. Jag hade (kanske) gjort samma misstag, men vi här i finland är ju övertygade om att alla svenska men är homosexuella innerst inne (och ifall någon tror det, så nej, jag är inte seriös. Det gäller bara män klädda i rosa ;P )

    SvaraRadera
  3. Haha Ninna! Här hemma har jag tre superbögar! :) Både maken och de två yngsta är ofta klädda i rosa. I detta nu har Vemund en bodysuit med rosa och lila ränder och Vendel har en brun tröja med rosa afrikanska djur på. ;)

    Öbon: Tack! :)

    SvaraRadera