onsdag 16 december 2009

Julbak!

Nu finns det lussekatter och dito bullar i frysen och igår fick jag äntligen ändan ur vagnen och gjorde en pepparkaksdeg! Idag ska vi baka! De här formarna valde Vendel ut på IKEA:

Pepparkaksformar med djurmotiv! Vendel valde dem såklart för ekorren.

(Bild från www.ikea.com)


(Receptet till pepparkaksdegen fick jag av en arbetskamrat i Värnamo. Hon var en riktigt bitchig häxa när jag började jobba där, men med tiden tinade hon upp och vi lärde oss uppskatta varandra. Hon rökte och jag tjatade alltid på henne att hon skulle sluta, men hon sa att hon hade så bra kondition och alla värden på hälsokollen var alltid bra. För ett par år sedan fick jag höra att hon hade gått bort i strupcancer - orsakad av rökningen. *sorgligt* Nu hedrar jag henne genom att varje år baka pepparkakor efter hennes recept!)


Idag kokade jag knäck också, för känner jag min lillasyster rätt gör inte hon det. Hon gillar inte knäck, hur man nu inte kan gilla det godaste julgodiset som finns!! Jag vägrar att fira jul utan knäck, så nu har jag gjort en insats för att rädda julen! ;-)

2 kommentarer:

  1. Ha ha, du känner mig rätt du ;-)!
    Coola formar!

    SvaraRadera
  2. Vilka superfina formar!! Jag har pinsamt bra koll på Ikeas sortiment, men de formarna har jag tydligen lyckats missa.

    SvaraRadera