söndag 13 december 2009

Luciadagen 2009

Vemund i tygblöja från IKEA 13/12 -09

Syskonkärlek igen! 12/12 -09

Lussebulle! 13/12 -09

Idag vaknade vi någorlunda pigga och utvilade redan vid 10-tiden. Jag undrar om det kan ha att göra med att en viss ung sork faktiskt sover mer än 1,5 timme i sträck nattetid numera? Skönt var det i alla fall att sova ostört en längre stund.
Vemund och jag var nere på ÖoB och Rusta och köpte de sista (?) julklapparna, lite mer julklappspapper och några påsar saffran. Han var snäll och go' och sov det mesta av tiden så att mamman fick shoppa i lugn och ro. Nu ikväll har jag bakat lussekatter och släta saffransbullar - igen! Jaha, nu vaknade lillsorken. Lagom till det här inlägget var färdigskrivet. Bra tajming!

1 kommentar:

  1. Apropå att slå in julklappar så satt jag igår och svor över julen och tvånget? att shoppa så fasligt mycket. Jag har säkert slagit in 70 julklappar och vi är inte klara än :-p...
    Skönt att Vemund sköter sig. (Såklart, hans gudmor har ju uppfostrat honom väl ;-)!)

    SvaraRadera