onsdag 2 december 2009

BVC, julklappsinköp och upphittad mössa!

Idag var det dags för bvc igen. Vemund hade lagt på sig 670 (sexhundrasjuttio!) gram sedan förra besöket för 9 dagar sedan och längden hade ökat med 2 cm! Det är inte så konstigt att hans kläder känns för små nästan genast.. Nu har vi beslutat oss för att hoppa över strl. 56 och gå direkt på 62! Det är ju lika så bra. Aktuell vikt: 5115 g och längd: 56 cm. Huvudmått 37,8 cm.

Efter bvc-besöket tog jag en promenad från Korpen in till Östercentrum. Jag tittade in på Kapp-Ahl och frågade om de möjligen fått in Vendels mössa och se på attan - det hade de! Nu har sorken två mössor med Blixten McQueen, eftersom jag kände mig tvungen att köpa en annan mössa till honom på Maxi. Han har säkert 10 mössor, men det är ju Blixten som är favoriten, och dessutom är de andra mössorna lite tunna.. *ursäktar mitt tvångsshoppande av mössor och filtar inför mig själv*

Jag kollade på bröstmjölksersättning inne på Coop, eftersom jag kan bli lite trött på att vara mjölkmaskin ibland, men när jag såg vad den innehåller kände jag att jag kan stå ut ett tag till.. Vi smet in på Systembolaget en sväng också, jag kände att jag måste prova deras alkoholfria öl (Jever Fun) och så köpte jag en flaska vin som jag tänkte dela med maken vid något festligt tillfälle. När jag kom till kassan ställde jag flaskorna på bandet och tog upp mitt VISA-kort. "Kan jag få be om legitimation också!?" sa tjejen i kassan. Jag bara tittade på henne och hon såg helt allvarlig ut, så jag log stort, slängde fram mitt pass och tackade för komplimangen! ;-)

Igår var vi på ÖoB och Rusta och spanade in julskyltningen där. Jag hittade faktiskt lite smått och gott som ska bli julklappar! Nu måste jag dock sätta mig ner och skriva listor på vad jag ska köpa, var jag ska köpa det och framförallt till vem jag ska köpa! :-) Det svåraste är att komma på något till bästisen och syrran, det enklaste är till mamma, mormor, mina egna barn och syskonbarnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar