tisdag 3 maj 2011

Snart så...

Nu tror jag att jag har koll på all packning, bokningsnummer och allt som ska ordnas. Tyvärr har jag inte kunnat packa in något i bilen än, eftersom maken varit iväg med den både för- och eftermiddag. (Han höll även sitt löfte och städade ur den åt mig!) Just nu är han iväg med barnens farmor och letar årsdagspresent till Vendel. Vår underbare lille "vandal" fyller ju hela 5 år imorgon, 4 maj!! *nostalgisk tår i ögat*

Vendel har önskat sig en Dragon Ball (han blev djupt imponerad av kusin G's dito när vi var där i julas) och jag har bett dem kolla efter ett par nya vårskor till Vendel. Hinten vi fick från hans dagis om behovet av lättare skor var inte lika fin som den från Vemunds dagis - om man säger så.

Vemund och jag har nu ätit mellis, jag har pratat en stund med min mamma i telefon och nu väntar vi som sagt på att Vendel och maken ska komma hem så bilen kan fyllas med diverse nödvändigheter inför resan. Jag har hört ryktas om snö på fastlandet, men det verkar mest hålla sig i höjd med Stockholm och norrut, så jag hoppas verkligen att det ska gå bra att köra, vi har ju bytt till sommardäcken, laglydiga som vi är.

Nu ett sista varv och kolla om det är mer som ligger kvarglömt innan bilen kommer hem igen. Vemund "hjälper till" som vanligt genom att plocka ur allt jag lagt ner i väskan, så jag får nog gå och hålla lite koll på hans framfart också. På återhörande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar