måndag 2 maj 2011

Nu är Vendel nyklippt - igen.

I helgen tog jag äntligen mod till mig och satte saxen i Vendels hårman igen. Hans hår är ju så tjockt, så han blir alldeles för varm i det nu på våren/försommaren. Förra gången var vi ju hos frisören, men det var 250 bortkastade kronor tycker jag. Tjejen som skulle klippa honom förstod inte alls hur jag menade (när jag bad om en klassisk pojkfrisyr med uppklippt i nacken och på sidorna och lite längre uppe på huvudet) utan klippte honom precis som jag brukar klippa. Då kan jag ju lika gärna göra det själv!!

Det är inte kul att gå med Vendel till frisören, det tar många timmars övertalning, mutor (godis och ett McD-besök) och milt våld (bära in från bilen och hålla fast i famnen medan man väntar) för att få med honom överhuvudtaget och om resultatet alltså blir detsamma som hemma och dessutom kostar 250:- så vet ju jag vad jag väljer. Okej, jag kanske inte klipper precis lika bra och med samma finess. Säkert tar det en stund längre också, men den färdiga frisyren duger absolut.

Bilder kommer när jag dels lyckats ta dem och dels orkat ladda över från kameran. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar