torsdag 12 maj 2011

Morgonstund har **** i mun!

Dagen började ju inte som man önskar. Jag vaknade tidigt av ett brak från köket. Med hjärtat i halsgropen lyssnade jag efter skrik eller ev. dödsrosslingar från Vendel, men inget kom. Däremot kom han själv tassande efter en liten stund och smög in i sovrummet. Jag hörde att han smaskade på något, men när jag reste mig upp gömde han kvickt vad-det-nu-var bakom ryggen och sedan smög han ut igen. Bara att gå upp, klä på sig och göra honom sällskap innan han väckte resten av familjen.

Ute i köket syntes inget, men i vardagsrummet låg en himla massa plastmuggar och prylar som rasat ur köksskåpet när Vendel länsade det (vi har ju en öppning mellan kök och v-rum vid köksbänken.) Mätt som han var på sitt stöldgods vägrade Vendel sedan att äta frukost, han ville bara leka. Jag hällde upp saft (svag) som han brukar dricka men det dög inte. Till slut kom Vemund och maken upp också. Vendel fortsatte vägra sin saft och macka, men när han såg att jag hade juice ville han ha det. Först försökte vi övertala honom om att ta saften, men det gick inte. Då hällde jag upp juice i mitt glas, men det var för lite, enligt Vendel.

Det hela spårade ur fullständigt och han fick jordens utbrott. Det slutade med att jag drack upp den juicen och Vendel bröt ihop än mer.. Gaah! Jag orkar inte bråka så tidigt på dagen! Som tur var kunde maken gå in och medla och åtminstone få i honom hans medicin. När vi väl kommit iväg till dagis så ville Vendel ha en kram när Vemund och jag klev ur bilen och det är klart att han fick det. Älskade skruttunge!

Nu ska vi städa lite för det är visning här idag. Hurra! De andra som varit inbokade har ju blivit inställda en efter en. Den här visningen var bokad till 11, så vi var lagom stressade i morse (vilket såklart påverkade oss alla) men sedan ringde mäklaren och ändrade till 13, så nu kan vi plocka i lugn och ro. Wish us luck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar