onsdag 11 maj 2011

På besök hos barnmorskan.

Idag var det äntligen dags för bm-besök igen. Jag tycker att det är alldeles för långt mellan tillfällena. Jag vill höra bebisens hjärtljud oftare än en gång i månaden, faktiskt. :) Lika kul är det väl inte med vägning och putt i fingret, men "man får ta det onda med det goda".

Vi pratade lite om min foglossning, oro inför saker som kan hända med bebisen när han ligger i magen och lite allmänt småprat. Nästa gång ska jag ha med förlossningsbrev och vi ska skriva in lite i journalen om mina förväntningar och önskemål också.

Sf-måttet idag låg på 31 vilket innebär att jag följer kurvan exakt (v. 32+5). Blodtrycket låg på 125/85, vilket låter högt i mina öron, men bm tyckte att det var bra, så okej då. Blodsockret låg på 5,9 och urinen var u.a. Bebisens hjärtljud låg på 138, de som legat så högt förut. Det var väl bara för att "lura" oss att tro på en tjej.. (Skrock!) Nästa besök blir den 1 juni, en halv evighet dit med andra ord. För att inte tala om hur långt det känns till sista juni. I eftermiddag är det dags för vattengympa igen - *längtar*!

1 kommentar:

  1. Oj, har det redan gått så långt! Det är ju snart dags! =)

    SvaraRadera