onsdag 25 augusti 2010

Fullspäckad dag...

Igår var en stressig dag. Det började med att vi skulle vara på BUP vid 9. Vemund väckte mig redan vid 7, så jag hann både äta frukost och duscha. Vi kom bara ett par minuter för sent.. ;) Läkaren sa omigen att det är väldigt tydligt att Vendel har ADHD, men bara för det så satt Vendel snällt och lekte i sandlådan, utan att rada upp alltför strikt. Visst ramlade han ner från sandlådan en gång och slog sig, men annars skötte han sig exemplariskt. Läkaren skojade och sa att "nu tror jag inte han har ADHD, vi avskriver ärendet". Men, det gjorde han inte och vi fick ett recept på en (annan) medicin som vi försökte hämta ut igår, men den fanns inte på Apoteket så de ska beställa hem den. När vi gick ut ur behandlingsrummet visade Vendel sin mer aktiva sida och sprang iväg och skrek så det ekade i de gamla stenkorridorerna. Sådär ja, nu känner vi igen honom. :D

På eftermiddagen, vid 15 (samtidigt som Vendel skulle hämtas från dagis) var jag ju hos tandläkaren och hur det gick vet ni redan. :(

Framåt kvällen vid 18.30 var det dags för föräldramöte på Tins skola. Jag hade tänkt ta mig dit ensam, men så kom Tin hem med sina kompisar och passade Vendel så Vemund och maken kunde också följa med. Vemund somnade och sov hela mötet igenom och var lagom vrålhungrig när vi kom hem. Så hungrig så att han efter kvällsgröten även smällde i sig nästan en och en halv bukett broccoli också. :)

Vemund sov ganska bra inättras och vaknade första gången vid 5-tiden. Eller ja, han var vaken även tidigare, men han åt första gången vid 5 och sen sov han till 8 när han ville äta och sen kliva upp. När han ätit sin frukostgröt fick han torr blöja och nya kläder och sedan ville han sova igen och nu har han sovit från 10, så snart 2 timmar. :o Vi kanske ska ta med honom på föräldramöte lite oftare? ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar