tisdag 27 april 2010

Vemund har fått en tand!

Jaha, här lade husets bredband av igår och Internetleverantören vill inte lova att det ska komma igång inom någon snar framtid.. Som tur är hade jag tagit hit min bärbara dator som är försedd med trådlöst modem så att jag kan hålla mig (och omvärlden) uppdaterad.

Tyvärr har jag inte orkat ladda över bilder från min kamera, så det blir ingen bild i det här inlägget, men det får jag gottgöra framöver.

Vår lille minivalp har i alla fall fått sin första tand! Han har ju gnagt som en tok på allt han fått i närheten av munnen på sistone, fulnallen, snuttefilten, tuggleksaken och haklappen han har när han äter gröt. Nu har det alltså äntligen givit resultat och det första lilla (vassa) risgrynet kan anas mitt fram till vänster i nederkäken. =) Nu håller jag tummarna för att han inte ska komma på att man kan bita sin mamma när man äter från bröstet.. För övrigt har jag nästan bytt ut ett helt mål mot gröt varje dag nu. Jag tycker att det ser så mycket ut i tallriken, med en dl vatten och 4 msk grötpulver, men Vemund slukar allt med god aptit, nästan så han kastar sig fram över skeden för att inte gå miste om någon godbit.

Vendel fortsätter busa och trotsa och nu har vi bestämt oss för att be proffsen om råd. Vi har följt alla råd i barnuppfostringsböcker och från bvc, men utan resultat, så nu har vi pratat med personalen på öppna förskolan, som i sin tur kontaktade förskolechefen och psykologen som är knuten till bvc. Det ska bli skönt att få prata lite och förhoppningsvis få mer verkningsfulla råd hur vi ska hantera det lilla trotsmonstret. ;) Tyvärr är det ju inte bara oss det går ut över, nu är både hunden och andra (framförallt barn) i skottlinjen när han får sina utbrott och det har gått så långt att jag inte vill eller vågar umgås med andra eftersom jag är rädd att det ska bli bråk. =( Håll tummarna att psykologen kan vara till hjälp för hela familjen!

Nu är klockan mycket, men jag får hålla mig vaken en stund till, för inatt kommer min allra bästaste kompis till ön. Båten ska komma in runt midnatt så då ska jag hämta henne och så får hon bo i min lägenhet där det är mest plats. =) Maken och jag ska nog sätta oss och se ett gammalt avsnitt av Arkiv X nu. Hoppas att det inte är för läskigt.. ;)

3 kommentarer:

  1. Vet precis hur det känns när man inte vill ta ut sin vildbasare bland andra! :( Det är verkligen jättejobbigt när man aldrig kan slappna av tex på Myllan, för att man aldrig vet när det smäller... Arvid har ju också haft en period nu när han har varit rent förj*vlig, men börjar ana en liiiten ljusning. Hoppas, hoppas att det håller i sig!
    Skönt att ni får bra hjälp, hoppas det blir bättre framöver! :)
    Stor kram till dig å familjen!

    SvaraRadera
  2. grattis till tanden Vemund!

    hoppas ni får bra hjälp nu!

    SvaraRadera
  3. Håller tummarna att ni kan få konkreta råd så lille Vendel-Vandalen blir snällare mot kussarna framöver också ;-)!
    Puss till sötaste Gudsonen på lilla tanden ockaå!

    SvaraRadera