torsdag 17 mars 2011

Uppdatering från en trött mamma..

Det händer så mycket hela tiden, så jag blir alldeles för trött för att orka sitta vid datorn och uppdatera, och att inte få sova på nätterna gör även det sitt till, men jag gör ett litet försök här.

Förra veckan var vi på möte angående Vendels talproblematik. Talpedagogen hade lyssnat på honom och kommit fram till att han kan de flesta ljud, men han sätter inte in dem på rätt ställe. Att någon kan använda ett visst ljud är väl gott och väl det, men det vore väl bra om de används där de ska så att folk förstår vad han säger, eller? I vilket fall som helst var hon inte oroad utan gav personalen på förskolan ett litet "set" med övningsmaterial så att de får träna vidare på egen hand. Jaja, vi får se vart det tar vägen. Hon var även vänlig nog att skriva ett intyg till FK angående talsvårigheterna också, även om det på det pappret inte ser ut som att Vendel har några större bekymmer. *suckar lätt*

Häromdagen var det hustitt igen. Vi (jag) har förälskat oss i ett hus och det verkar på mäklaren som om säljaren är villig att låta oss buda med förbehåll. Det har ju varit det som stoppat oss i andra budgivningar. Just nu verkar det inte heller vara så många andra spekulanter, men jag ropar inte hej än.. (I smyg inreder jag förstås huset med våra möbler, funderar över i vilket rum Vemund ska ha sin säng och vad vi ska ha för soffa i sovrummet..)

Igår hade vi en avslutande session med Vendels psykolog på BUP och jag tog upp frågan om min egen ev. AD(H)D-problematik. Ju mer vi utreder barnen desto tydligare blir det ju att jag också har diagnos - egentligen. ;) Jag har väl alltid vetat det, men det skulle vara skönt att få det på papper också. Inte som en ursäkt till varför jag inte fungerar som andra utan som en förklaring. Psykologen skulle kolla upp vilka vägar man ska gå och ska även hjälpa till med en remiss till vuxenpsykiatrin. Spännande. ;)

Egentligen skulle jag ha haft Tupperware-party hemma igår kväll, men av de 30 jag bjudit var det som vanligt bara två som hörde av sig och svarade. Jag struntar nog i det där snart, jag orkar inte vara social just nu och jag orkar inte pusha för att folk ska boka in egna demos. Det stressar mig bara och det är inte bra för värken i kroppen (eller värken mår väl bra och frodas förstås, men jag mår inte bra.)

Som motvikt till värken var jag på vattengympa igår igen. Det är så underbart att flyta runt i det varma vattnet. Efteråt pratade jag lite med en tjej och det visade sig att vi har pratat en del på nätet via FL förut. :) Kul att få ett ansikte till det annars så anonyma "nicket".

Nu ska jag strax iväg till BUP med Tin. Även han har ju fått diagnos nu och idag ska vi diskutera medicinering. Innan dess måste jag ringa hans rektor och se om Saga kan få komma och göra praktik på hans skola. Vad gör man inte för att få umgås med sina barn? ;)

Nu en kopp kaffe och lite avslappning. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar