onsdag 30 mars 2011

Onsdag - vattengympa!

Idag har jag varit och plaskat i pölen med de andra flodhästarna igen. Förra onsdagen var det ju inställt pga något reparationsarbete, men idag fick jag alltså återigen njuta av tyngdlösheten i den varma bassängen. Så skönt! Det känns rejält i rygg och fogar efteråt, även om tanken är att man ska stärka muskulaturen för att minska smärtan... Men det är väl något i stil med talesättet att om man vill bli fin får man lida pin. Kanske behöver man lite smärta på vägen för att bli av med smärta? I vilket fall som helst så är det skönt att röra lite på sig. Hemma har vi sjukstuga annars. Vemund kom hem genomsnorig från dagis i torsdags och har sedan dess varit kladdig i ögonen, totalt igensnorad i näsan och haft feber. Stackars lilla fisengrisen. Han har vaknat minst en gång i halvtimmen nattetid och antingen haft svårt att andas eller varit törstig, så jag är ganska slut jag också. Som tur är så har vi kunnat sova igen ett par timmar dagtid. Han får iaf vara hemma från dagis hela veckan, det blir lugnast så. Vi (läs: maken) har packat massor och kört iväg till sommarstugan inför fotografering och mäklarbesök här men ändå finns det på tok för mycket saker kvar. "Det är väl bara att sälja eller slänga" har några sagt, men det är ju saker vi vill ha i nya huset sen.. Visst, mycket skulle gå att sortera och rensa ut, men även det tar ju tid.. tid vi inte riktigt har just nu. Jag drog mitt strå till stacken och sorterade bort barnens vinterkläder.. hmm, vet inte om jag vågar säga det, men det blev 4 (små vill jag påtala!!!) flyttkartonger fulla. Mina barn ska då inte behöva frysa i alla fall. ;) Idag eller imorgon ska jag ta ett ryck och tömma det som står och tar upp onödig plats i badrummet; schampooflaskor med bara en skvätt kvar i botten, extra flaskor med duschcrème, dubletter av tandborstar, tandkräm och dyl. Ja, allt man har där "just in case" liksom. :) Lite av mina egna kläder som jag inte använder just nu kan man ju också skicka iväg så länge. Ju mer vi får bort desto fortare kan vi lägga ut det här till försäljning och desto fortare kan vi även lägga bud på det hus vi verkligen vill ha. Aahhhh! Pirrigt! :D Nu ska jag ta och byta på lillfisen innan det är dags för kvällsmat. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar